Evolution of the food retail trade in Poland

Main Article Content

Wiesław Ciechomski

Abstrakt
The food retail trade in Poland is undergoing significant structural changes. The changes basically consist in a dynamic increase in the number of large-format stores, and also in the processes of integration and concentration of trade. In the food trade there are also qualitative changes taking place, in the form of implementing innovations and modern methods of managing the stores. These questions are brought up in this article

Article Details

Jak cytować
Ciechomski, W. (2010). Evolution of the food retail trade in Poland. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 10(3), 5–14. https://doi.org/10.22630/PRS.2010.10.3.28
Bibliografia

Detal Dzisiaj Network (Retail Trade Today Network). [2009]. [Available at:] www.retailnetwork.com.pl and www.detaldzisiaj.com.pl. [Accessed: May 2010].

Droga do aktywizowania polskich nabywców finalnych na rynku produktów spożywczych (Path to mobilization of Polish final buyers on the market of food products). [2009]. A. Baruk (ed.). Dom Organizatora Publishing House, Toruń, pp. 190.

Dystrybucja artykułów FMCG w Polsce 2008. (Distribution of FMCG in Poland 2008). [2009]. Strategic Report GfK Polonia.

Food products retail trade in Poland 2009. Market analysis and forecast for the years 2010-2012. [2010]. [Available at:] www.retailpoland.com. [Accessed: May 2010].

Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2010-2012. (Retail trade in groceries in Poland 2009. The market analysis and development forecast for the years 2010-2012). [2010]. [Available at:] www.retailpoland.com. [Accessed: May 2010]. [Accessed: May 2010].

Handel wewnętrzny w Polsce w 2007 roku. (Domestic trade in Poland in 2007). [2008]. U. Kłosiewicz-Górecka (ed.). Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (Institute for Market, Consumption and Business Cycles Research), Warsaw, pp. 87.

Hościłowicz E., Janowska I., Meredyk K. [2008]: Instrumenty marketingu jako czynnik ekspansji sektora żywnosciowego. (Marketing instruments as a factor of expansion of the food sector). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok, pp. 182.

Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J. [2009]: Handel detaliczny żywnością w Polsce. (The food products retail trade in Poland). Wydawnictwo SGGW, Warsaw, pp. 151.

Łukasik P. [2008]: Marketing w handlu detalicznym produktami spożywczymi. (Marketing in food products retail trade). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, Lublin, p. 38.

Podstawy marketingu żywności. (Rudiments of marketing of food products). [2007]. M. Jeznach (ed.). Wydawnictwo SGGW, Warsaw, pp. 136.

Rynek wewnętrzny w 2008 roku. (Domestic Market in 2008). [2009]. GUS (Central Statistical Office of Poland), Warsaw.

Słomińska B. [2008]: Kierunki ewolucji kanałów dystrybucji artykułów konsumpcyjnych w Polsce. (Directions of evolution of distribution channels of consumer goods in Poland). Handel Wewnętrzny vol. 6, p. 19.

Szymanowski W. [2008]: Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. (Managing the chains of supply of food in Poland). Diffin, Warsaw, pp. 173.

Trzcińska M. [2006]: Aktywne opakowania w przemyśle spożywczym. (Acticve packaging in the food industry). Przemysł Spożywczy vol. 1, p. 17.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.