Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) w sferze agrobiznesu

Main Article Content

Jan Wołoszyn
Marcin Ratajczak


Słowa kluczowe : społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), przedsiębiorstwa, agrobiznes
Abstrakt
W Polsce koncepcja CSR (Corporate Social Responsibility) jest nadal mało popularna, zwłaszcza w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach z różnych branż, w tym z branży agrobiznesu. Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z relacją etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności oraz istoty tej koncepcji. W drugiej części opracowania przedstawione zostały przykłady przedsiębiorstw ze sfery agrobiznesu, które wdrażają w swojej działalności zasady odpowiedzialnego biznesu

Article Details

Jak cytować
Wołoszyn, J., & Ratajczak, M. (2011). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) w sferze agrobiznesu. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 11(2), 146–155. https://doi.org/10.22630/PRS.2011.11.2.35
Bibliografia

Adamczyk J. [2009]: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. PWN, Warszawa.

Bloom H., Calori R., Woot de Ph. [1996]: Zarządzanie europejskie. POLTEXT, Warszawa.

Bojar M. [2003]: Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Warszawa.

Carroll A.B. [2009]: Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, wyd. 2. College Division South-Western Publishing Co, Ohio.

Crace J. [2009]: Rachunek dla elity. Tygodnik Forum nr 12.

Friedman M. [1997]: Społeczną powinnością biznesu jest pomnażanie zysku. [W:] Etyka biznesu; z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej. L.V. Ryan, J. Sójka (red). Wyd. W drodze, Poznań.

Gasparski W.,. Lewicka-Strzałecka A, Rok B., Sulczewski G. [2004]: Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej. Centrum Etyki Biznesu IFiS PAN i WSPiZ.

Green Paper: Promoting framework for Corporate Social Resposibility. COM(2001) 366 final. [2001]. Commission of the European Communities, Bruksela.

Hąbek P., Szewczyk P. [2010]: Społeczna odpowiedzialność, a zarządzanie jakością. Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.

Kietliński K. [2005]: Religijne, historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu. [W:] Etyka w biznesie i zarządzaniu. Wyd. Oficyna Ekonomiczna. Kraków.

Nakonieczna J. [2006]: Społeczna odpowiedzialność społeczeństw międzynarodowych. Diffin, Warszawa.

Paliwoda-Matiolańska [2007]: Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.

Poliwoda-Pawlikowska A. [2009]: Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Wyd. C.H. Beck, Warszawa.

Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce. [2011]. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.

Rybak M. [2004]: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Rybak M. [2005]: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. [W:] Etyka w biznesie M. Borkowska, J.W. Gałkowski (red.). Lublin.

The Ten Principles, United Nations, The Global Compact. [2011]. [Tryb dostępu:] http://www.globalcompact.org.pl/pol/Global-Compact/10-Zasad-GC. [Data odczytu: czerwiec 2011].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.