Perspektywy rozwoju produktów tradycyjnych Podkarpacia w kontekście opinii mieszkańców

Main Article Content

Marta Domagalska-Grędys


Słowa kluczowe : produkt tradycyjny, promocja, rozwój regionu
Abstrakt
Celem badań było określenie stanu i uwarunkowań rozwoju produktów tradycyjnych województwa podkarpackiego Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem danych statystycznych GUS i danych z ankiety wśród mieszkańców Podkarpacia. Przedstawione wyniki potwierdzają zaawansowanie w rejestracji produktów tradycyjnych i zainteresowanie ich zakupem przez mieszkańców województw

Article Details

Jak cytować
Domagalska-Grędys, M. (2008). Perspektywy rozwoju produktów tradycyjnych Podkarpacia w kontekście opinii mieszkańców. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 4, 135–144. https://doi.org/10.22630/PRS.2008.4.25
Bibliografia

Alvensleben V.R. [2000]: Verbraucherpräferenzen für regionalne Produkte: Konsumtheoretishe Grundlagen.Dachverband Agrarforschung: Regionalne Vermarktungssysteme in der land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft, t. 30.

Drożdż A. [2006]: Europejski system ochrony tradycyjnych produktów żywnościowych. Wieś i Doradztwo nr 3-4 (47-48), ss. 13-15.

Gutkowska K., Ozimek I. [2005]: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania. Wyd. SGGW, Warszawa, ss.142.

Harasim A. [2006]: Wskaźniki stosowane do oceny regionalnego zróżnicowania rolnictwa. Wieś Jutra nr 6(95), ss. 24-25.

Jąder K. [2006]: Uwarunkowania konkurencyjności produktów regionalnych w ofercie artykułów spożywczych. [W:] Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1118, ss. 341-342.

Kowalik I., Sikora T. [2005]: Marketing produktów regionalnych - cz.1. Marketing i rynek nr 9, ss. 15-17. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wydział Oznaczeń Geograficznych. [2005]. Tryb dostępu: http://www.minrol.gov.pl/DesktopDefault.aspx?TabOrgId=1531

O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. [2005]. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.

Raczkowska M. [2007]: Znaczenie i ochrona tradycyjnej żywności w Unii Europejskiej i w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, tom IX, zeszyt 4, ss. 156-160.

Rzytki M. [2005]: Sprzedaż produkt tradycyjny. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. MoĪliwożci a polskie realia. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.

Strategia rozwoju województwa podkarpackiego na lata 2007-2020. [2006]. Zarząd Województwa Podkarpackiego, Rzeszów.

Swulińska-Katulska A., Szuber M. [2006]: Świadomość konsumentów i producentów w ocenie jakości produktów regionalnych. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego nr 2, ss. 30-31.

Szynecka A. [2005]: Włoski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Gąsiorowski M. (red.). Wydawnictwo Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.

Wierzbicka M. [2007]: Podkarpackie produkty na wagę złota. Biuletyn Informacyjno-Handlowy nr 7-8 (224), ss. 22.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.