Tworzenie rynku produktów tradycyjnych i regionalnych

Main Article Content

Anna Sieczko


Słowa kluczowe : rynek, produkty tradycyjne, społeczności lokalne, rozwój
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie problemów budowy rynku żywnościowych produktów tradycyjnych. Szczególną uwagę zwrócono na słabość wynikającą, z jednej strony, z jego małej pojemności, na co składa się słaba znajomość produktów tradycyjnych wśród polskich konsumentów. Z drugiej strony przyczynia się do tego jego niszowość, słaba dystrybucja oraz cały system powiązań i wspólnych działań.

Article Details

Jak cytować
Sieczko, A. (2008). Tworzenie rynku produktów tradycyjnych i regionalnych. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 4, 397–407. https://doi.org/10.22630/PRS.2008.4.52
Bibliografia

Borowska A. [2007]: Charakterystyka konsumentów produktów tradycyjnych/regionalnych w Polsce. Raport z badań, grant Fundacji Fundusz Współpracy, maszynopis.

Duczkowska-Małysz K. [2007]: Budowa rynku produktów regionalnych. Agro Smak nr 4.

Grabiński T. [2006]: Wiedza i świadomość konsumencka na temat małopolskich produktów tradycyjnych oraz ich rozpoznawalność. Raport z badań ankietowych w Małopolsce. ARR, Kraków.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Strona internetowa. [2008]. Tryb dostępu: www.minrol.gov.pl. Data odczytu: lipiec 2008.

Potrawy regionalne. [2008]. Tryb dostępu: http://www.potrawyregionalne.pl/media/a_fot/etykieta_prodtrad_1.jpg. Data odczytu: lipiec 2008.

Sieczko A. [2007]: Znaczenie produktów regionalnych i tradycyjnych w rozwoju obszarów wiejskich. [W:] Produkty marketingowe w rozwoju lokalnym i regionalnym. M. Adamowicz (red.), Wyd. SGGW, Warszawa.

Sobolewska J. [2006] Produkty regionalne i tradycyjne/Unijne ABC - informator dla rolników/ dodatek do gazety sołeckiej. Tryb dostępu: http://www.gazetasolecka.pl/tradycyjne.htm.

Szymecka A. [2005], Włoski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych. [W:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. M. Gąsiorowski (red.). Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.

Województwo warmińsko-mazurskie. [2008]. Strona internetowa. Tryb dostępu: www.wm.24.pl. Data odczytu: lipiec 2008.

Za miastem. [2006]. Miesięcznik, czerwiec.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.