Wpływ rozszerzenia Unii na działalność polskich przedsiębiorstw w obszarze rozwoju i opracowywania nowych produktów żywnościowych

Main Article Content

Joanna Kaczorowska


Słowa kluczowe : działalność innowacyjna przemysłu spożywczego, opracowywanie produktów żywnościowych
Abstrakt
Rozszerzenie UE stymulująco działa na rozwój polskiego sektora spożywczego, w tym na działalność przedsiębiorstw w zakresie kreowania i wprowadzania nowych produktów. Rynek żywnościowy zwiększa się szybko a rodzime przedsiębiorstwa wprowadzają innowacje, które podążają za światowymi trendami. W najbliższej przyszłości jakość i unikalność oferty asortymentowej będzie determinowała konkurencyjność polskich przedsiębiorstw i zdolność przetrwania na rynku. Obecnym ograniczeniem zwiększania atrakcyjności wyrobów są niskie inwestycje w zakresie R&D2 i marketingu nowych produktów, ograniczony dostęp do wiedzy oraz niewielkie doświadczenia w kreowaniu i rozwoju innowacji żywnościowych.

Article Details

Jak cytować
Kaczorowska, J. (2008). Wpływ rozszerzenia Unii na działalność polskich przedsiębiorstw w obszarze rozwoju i opracowywania nowych produktów żywnościowych. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 4, 217–224. https://doi.org/10.22630/PRS.2008.4.33
Bibliografia

Data and trends in the European Food and Drink Industry. [2006]. CIAA, Bruksela.

Data and trends in the European Food and Drink Industry. [2007]. CIAA, Bruksela.

Earle M., Earle R., Anderson, A. [2007]: Opracowywanie produktów spożywczych – podejście marketingowe. WNT, Warszawa.

Food product development in Poland. [2007]. PMR Publications, Kraków. Tryb dostępu: http//www.pmrpublications.com

Gomułka M. [2006]: Które branże przemysłu są najbardziej innowacyjne? [W:] Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2006 r. Baczko T. (red.). INE PAN, Warszawa, ss. 57-63.

Penconek M. [2006]: Do Innovative Products Get Higher Chances for In-Market Success? [W:] Materiały konferencyjne z VII Ogólnopolskiego Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, PTBRiO, Warszawa.

Rejman K. [2004]: Innowacje produktowe w rozwoju przedsiębiorstw sektora spożywczego. [W:] Nowoczesne zarządzanie i marketing w rozwoju przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego. Kowrygo B. (red.). Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ss. 117-131.

Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej 2003...2007. [2003...2007]. GUS, Warszawa.

Rolnictwo i Gospodarka Żywnościowa w Polsce. [2007]. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa.

Rutkowski I. [2004]: Rozwój nowego produktu w przedsiębiorstwach jako przedmiot badań. Marketing i Rynek nr 5, ss. 7-15.

Steward-Knox B., Mitchell P. [2003]: What separates the winners from the losers in new food product development? Trends in Food Sciences & Technology nr 14, ss. 58-64. (Crossref)

Szczepaniak I. [2006]: Wyniki handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi. [W:] Ocena zmian konkurencyjności polskich producentów żywności po wejściu do UE. Szczepaniak I. (red.). IERiGŻ, Warszawa, ss. 9-18.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.