Cultural Aspects of Employer Branding

Main Article Content

Agnieszka Werenowska
Małgorzata Drab

Abstrakt
The article presents the results of the research carried out among students coming from the UK, Ukraine, and Turkey. Surveys were conducted in 2015 amongst 105 coming students from: of Great Britain (34 persons), of Ukraine (40 persons), of Turkey (34 persons). The study aimed to show the relationship between the culture of these nations and the employer branding. The results showed the existence of relationships between cultural assumptions and factors influencing the choice of taking up employment by foreign students.

Article Details

Jak cytować
Werenowska, A., & Drab, M. (2016). Cultural Aspects of Employer Branding. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 16(4), 322–328. https://doi.org/10.22630/PRS.2016.16.4.125
Bibliografia

Christiaans, L. (2012). International Employer Brand Management. A Multilevel Analysis and Segmentation of Students’ Preferences. Hohenheim: Universität Hohenheim.

Hofstede, G., Hofstede G. Minkov, M. (2011). Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: PWE, wyd. zm.

Korach, R. (2009). Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika. Gliwice: Helion One Press, 99.

Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Ratajczak, M. (red.). (2006). Pomiędzy kulturami. Szkice z komunikacji międzykulturowej. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.

http://geert-hofstede.com/ukraine.html [Access: September 2015].

http://geert-hofstede.com/united-kingdom.html [Access: September 2015].

http://geert-hofstede.com/turkey.html [Access: September 2015].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.