Struktura łańcucha żywnościowego oraz zmiany relacji producent-konsument w Polsce i krajach UE

Main Article Content

Magdalena Kozera


Słowa kluczowe : łańcuch żywnościowy, relacja producent-konsument, rynek rolny, wieprzowina
Abstrakt
W artykule podjęto próbę określenia realiów współczesnych kanałów dystrybucji żywnościw Polsce w aspekcie nowych uwarunkowań rynkowych na tle sytuacji w państwach UE-27 naprzykładzie rynku mięsa wieprzowego. Analizowano poszczególne elementy łańcuchamarketingowego od producenta do konsumenta, a zwłaszcza stan ich rozwoju w układzieprzestrzennym. Wskazano na różnice występujące w stopniu organizacji łańcucha marketingowegowynikające między innymi z poziomu rozwoju gospodarczego danego państwa. Wskazano nazarysowujące się tendencje i prawidłowości rozwoju ogniw łańcucha marketingowego w Polsce wkontekście integracji gospodarczej z UE

Article Details

Jak cytować
Kozera, M. (2007). Struktura łańcucha żywnościowego oraz zmiany relacji producent-konsument w Polsce i krajach UE. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 2, 240–246. https://doi.org/10.22630/PRS.2007.2.39
Bibliografia

Europe in figures. Eurostat yearbook 2006-07. [ 2007]. Eurostat, European Commision, Luxemburg.

From farm to fork statistics. [2006]. Eurostat, THEME Agriculture and fisheries. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, ss. 106-112.

Grzesiuk A. [2003]: Handel detaliczny w Polsce w okresie transformacji. Diagnoza i trendy rozwojowe. [W:] Materiały Konferencji „Transformacja – integracja – globalizacja”. W poszukiwaniu modelu gospodarczego Polski. 15.16.05.2003, AE, Kraków.

Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers. [2007]. www.netbrokers.pl/mieso

Marciniak B. [2006]: Marketing i rynek – Rynki wzrostowe i dojrzale. Wyd. SGH, Warszawa, www.sgh.waw.pl/ogolnouczelniane/biip/. Data odczytu 14.03.2007.

Penc J. [1994]: Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa

Raport: Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski. [2006]. PriceWaterhouseCoopers. www.pwc.com/pl/. Data odczytu 14 - 03-2007.

Roe T., Diao X. [2004]: Capital Accumulation and Economic Growth: The case of the retail food industry in developing countries. Working paper prepared for the Invited Paper Session, Foreign Direct Investment, Trade and Economic Growth of the Allied Social Science Association Meetings, San Diego, CA, Jan. 3-5, 2004. (Crossref)

Sztucki T. [1998]: Encyklopedia marketingu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, ss. 271-272.

Tomczak F. [2004]: Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolniczo-żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Wyd. SGH, Warszawa, ss. 63-75;

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.