Main Article Content
Article Details
Barska, A. (2019). Konsumenci pokolenia milenium na rynku innowacyjnych produktów żywnościowych na obszarach przygranicznych Polski, Niemiec, Czech i Słowacji (Consumers of the millennium generation on the market of innovative food products in the border areas of Poland, Germany, the Czech Republic and Slovakia). Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
Bywalec, Cz. (2009). Ekonomika i finanse gospodarstw domowych (Economics and Finance of Households). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
CCA (2019). Définition: Styles de vie. Pobrane 20 sierpnia 2019 z: https:// www. definitions-marketing.com/definition/Styles-de-vie/.
Diansheng, D., Hayden, S. (2012). Modeling A Household’s Choice among Food Store Types. American Journal of Agricultural Economics, 94(3), 702-717. DOI: 10.1093/ajae/aas013. (Crossref)
Di Talia, E., Simeone, M., Scarpato, D. (2019). Consumer behaviour types in household food waste. Journal of Cleaner Production, 214, 166-172. DOI: 10.1016/j.jclepro.2018.12.216. (Crossref)
Everitt, B.S., Landau, S., Leese, M., Stahl, D. (2011). Cluster Analysis, 5th Edition, Wiley Series in Probability and Statistics, London: John Wiley and Sons Ltd. (Crossref)
Gardocka-Jałowiec, A. (2015). Gospodarowanie środkami konsumpcji a zdolność kreowania działalności innowacyjnej w gospodarce (Consumption Resources Management and the Ability to Create Innovative Activity in the Economy). Marketing i Rynek, 2 (CD), 37-48.
Gatnar, E., Walesiak, M. (red.). (2009). Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R (Statistical analysis of data using the R program). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Gutkowska, K., Ozimek, I., Laskowski, W. (2001). Uwarunkowania konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych (Determinants of consumption in Polish households). Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Henson, R.K. (2001). Understanding internal consistency reliability estimates: A conceptual primer on coefficient alpha. (Methods, plainly speaking). Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 34(3), 177 189. (Crossref)
Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument. Typologia i zachowania (Polish e-consumer. Typology and behaviours). Gliwice: Helion.
Jaciow, M. (2018). Ekwiwalencja w międzynarodowych badaniach rynku (Equivalence in international market research). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Jaensch, E. (1928). On the Methods of Psychological Typology. Zeitschrift Für Psychologie Und Physiologie Der Sinnesorgan, 108, 1-16.
Kieżel, E. (red.). (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim (The Consumer and His Behavior on the European Market). Warszawa: PWE.
Komor, M. (2000). Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku (Euromarketing. Marketing strategies of enterprises on the Euromarket). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Komor, M. (2011). Segmentacja europejskich konsumentów według stylu życia (Segmentation of European consumers by lifestyle). Marketing i Rynek, 7, 14-19.
Kruger, K.V., (2014). Personal Consumption by Family Type and Household Income. Journal of Forensic Economics, 25(2), 203-220. DOI: 10.5085/0898-5510-25.2.203. (Crossref)
Kusińska, A. (1990). Typologia konsumentów a projektowanie produktu (Consumer typology and product design). Warszawa: Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Prace i Materiały, zeszyt 139.
Kusińska, A. (1992). Typologia konsumentów według zachowań na rynku jako przesłanka decyzji gospodarczych (Typology of consumers according to market behavior as a premise for economic decisions). Warszawa: IRWiK.
Kusińska, A. (2009). Segmentacja rynku i typologia konsumentów (Market Segmentation and Consumer Typology). Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Kusińska, A. (2014). Analizy wielowymiarowe jako źródło wiedzy o zachowaniach konsumentów na rynku (Multidimensional Analysis as a Source of Knowledge About Consumer Behaviour). Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 336, 89-98. (Crossref)
Magadze, A.A., Obadire, O.S., Maliwichi, L.L., Musyoki, A., Mbhatsani H.V. (2017). An Assessment of Types of Foods Consumed by Individuals in Selected Households in South Africa. Gender & Behaviour, 15 (4), 10610 10626.
Maslow, A.H. (2018). Motywacja a osobowość (Motivation and Personality). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Myers, J.G., Nicosia, F.M. (1968). Study Of Consumer Typologies. Journal of Marketing Research, 5(2), 182-193. (Crossref)
Nowak, S. (2012). Metodologia badań społecznych (Methodology of social research). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Oppenheim, S. (1911). On the Typology of the Primate Cranium. Zeitschrift Fur Morphologie Und Anthropologie, 14, 1-203.
Piekut, M. (2008). Polskie gospodarstwa domowe – dochody, wydatki i wyposażenie w dobra trwałego użytkowania (Polish households - income, expenses and equipment with durable goods). Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Piekut, M. (2017). Wzorce konsumpcji według typów wiejskich gospodarstw domowych w latach 2004-2014 (Patterns of consumption by types of rural households in 2004-2014). Warszawa: Difin.
PWN (2019), Typologia. Encyklopedia PWN. Pobrane 20 sierpnia 2019 z: https://encyklopedia.pwn.pl/ encyklopedia/typologia;1.html.
Saran, J. (2014). Klasyfikacje i typologie jako sposoby uprawiania empirycznych badań pedagogicznych (Classifications and typologies as ways of doing empirical pedagogical research). Studia i Prace Pedagogiczne, (1), 13-30.
Shuey, H. (1937). The fundamental principles of typology. Psychological Review, 44, 170-182. (Crossref)
Smyczek, S., Sowa, I. (2005). Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje (Consumer on the Market. Behaviors, Models, Applications). Warszawa: Difin.
Sowa, I. (2018). Racjonalność zachowań jako podstawa typologii polskich konsumentów (Rationality of Behaviours as the Basis for Typology of Consumers). Handel Wewnętrzny, 4(375), 340-351.
Światowy, G. (2006). Zachowania konsumentów (Consumer behaviours). Warszawa: PWE.
Światowy, G. (2012). Gospodarstwo domowe jako kreator przemian społecznych i gospodarczych (Household as a Creator of Socio-Economic Transformations). Konsumpcja i Rozwój, 2(3), 56-66.
Von Ginneken, J.P. (1907). Study of the Typology of Languages. Anthropos, 2(4-5), 690-707.
Walesiak, M. (red.). (2004). Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych (Methods of statistical multivariate analysis in marketing research). Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
Downloads
- Grzegorz Maciejewski, Ekonomiczna dostępność żywności w państwach Unii Europejskiej , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 18 Nr 4 (2018)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.