Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce

Main Article Content

Mariusz Grębowiec


Słowa kluczowe : rynek, konsument, produkty tradycyjne i regionalne, promocja, systemy ochrony jakości.
Abstrakt
Opracowanie poświęcono cieszącemu się coraz większym zainteresowaniem zagadnieniu, jakim są tradycyjne i regionalne produkty żywnościowe. Opierając się o dostępną literaturę, artykuły z czasopism branżowych oraz informacje zawarte na stronach internetowych zdefiniowano i scharakteryzowano rynek żywności tradycyjnej i regionalnej. Dodatkowo przeprowadzono badania ankietowe, dzięki którym sprawdzono stopień znajomości i rozpoznawalności takich produktów wśród polskich konsumentów oraz ich stosunek do tego typu żywności

Article Details

Jak cytować
Grębowiec, M. (2010). Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW W Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego, 10(2), 22–31. https://doi.org/10.22630/PRS.2010.10.2.16
Bibliografia

Borowska A. [2007]: Produkty regionalne i tradycyjne w Unii Europejskiej. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu t. IX, z. 4, ss. 24-26.

Dolatowski J. [2008]: Produkty regionalne i tradycyjne w Polsce i w Unii Europejskiej. [W:] Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka. J. Dolatowski, D. Kołczyn-Krajewska (red.). Wyd. Naukowe PTTŻ, Kraków.

Duczkowska-Małysz K. [ 2007]: Budowa rynku produktów regionalnych. Agro-Smak nr 4, ss. 4-6.

Gałek O. [2007]: Produkty cenne lokalnie. [W:] Zielone szlaki - greenways. Praktyczny poradnik. D. Zaręba (red.). Kraków-Brno, ss. 90-99.

Gąsiorowski M. [2006a]: Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych. Agro-Smak nr 2, ss. 4-7.

Gąsiorowski M. [2006b]: Na straży jakości tradycyjnych produktów. Agro-Smak nr 3, ss. 4-5.

Kijak E. [2008a]: Produkty tradycyjne, regionalne i lokalne. AgroBazar nr 4-5, ss. 14.

Kijak E. [2008b]: Slow Food – odkrywanie smaku. AgroBazar nr 4-5, ss. 15.

Kowalik I., Sikora T. [2007]: Marketing produktów regionalnych – cz. 1. Marketing i rynek nr 9, ss. 15-22.

Krajewski K., Zabrocki R. [2008]: Rynek produktów tradycyjnych – szanse, potrzeby, możliwości. [W:] Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka. J. Dolatowski, D. Kołczyn-Krajewska (red.). Wyd. Naukowe PTTŻ, Kraków, ss. 101-118.

Lista Produktów Tradycyjnych. Praktyczne informacje dotyczące umieszczania produktów tradycyjnych na Liście Produktów Tradycyjnych. [2005]. Wydział Oznaczeń Geograficznych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa, ss. 2-15.

Rozporządzenie Rady (WE) nr 509/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych. [2006a]. Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej.

Rozporządzenie Rady (WE) nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych. [2006b]. Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej.

Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r.. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. [2004]. Dz. U. 2005 r., nr 10, poz. 68 z późn. zmianami.

Wojarska M., Gruszczyńska M. [2007]: Rynek produktów regionalnych i tradycyjnych w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej. [W:] Produkty marketingowe w rozwoju lokalnym i regionalnym. M. Adamowicz (red.). Wyd. SGGW, Warszawa, ss. 281-292.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty