Main Article Content
Article Details
Borowska, A. (2008). Postawy europejskich konsumentów wobec produktów tradycyjnych i regionalnych. ZN SGGW Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 72, 145-159.
Borowska, A. (2009). Tendencje zmian na rynku tytoniowym w Polsce w latach 1990–2006. ZN SGGW Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 73, 145-150.
Czarnecki, K. (2012). Produkcja i podaż produktów regionalnych, Roczniki Naukowe SERiA, 14(1), 99-102.
Czyż, T. (2009). Konkurencyjność regionu wielkopolskiego w aspekcie gospodarki opartej na wiedzy. Charakter regionalny województwa wielkopolskiego, Biuletyn nr 9, Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Instytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, 77-95.
Faulkner, D., Bosman, C. (1996). Strategie konkurencji, Gebethner i s-ka, Warszawa.
Golejewska, A., Gajda, D. (2012). Analiza potencjału konkurencyjnego polskich regionów, Analizy i Opracowania Katedry Ekonomiki Integracji Europejskiej Uniwersytetu Gdańskiego, 05/2012 (015).
Grębowiec, M. (2010). Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce. ZN SGGW Problemy Rolnictwa Światowego, 10(2), 22-31.
Grębowiec, M. (2013). Produkty regionalne i tradycyjne ora ich rola w budowaniu konkurencyjnej oferty regionów. Roczniki Naukowe SERiA, 15(2), 81-85
http://coie.armsa.pl/Mazovian,regional,products,130.html. Pobrano w dniu 23.01.2017.
Jeżewska-Zychowicz, M., Babicz-Zielińska, E., Laskowski, W. (2009). Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia, SGGW, Warszawa.
Konkurencyjność produktów tradycyjnych i regionalnych (2014). Pobrano 25 kwietnia 2014 z: www.ankietka.pl.
Krajewski, K., Tul-Krzyszczuk, A., Kondraciuk, P., Świątkowska, M. (2009). Doświadczenia i znaczenie produktów tradycyjnych w promocji regionów turystycznych. W: Z.J. Dolatowski, D. Kołożyn-Krajewska (red.) Rozwój turystyczny regionów a tradycyjna żywność, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki Częstochowa i Polskie Towarzystwo Technologów Żywności.
Krajewski, K., Zabrocki, R. (2008). Rynek produktów tradycyjnych - szanse, potrzeby, możliwości. W: Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka, pod red. Dolatowski Z. J., Kołożyn - Krajewska, Wyd. Naukowe PTTŻ Kraków.
Minta, S., Tańska-Hus, B., Kapała, A. (2014). Consumer awareness of regional products - selected research results. Roczniki Naukowe SERiA, 16(4), 195-200.
Mynarski, S. (2001). Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Paluch, A, Stoma, M. (2014). Analiza możliwości rozwoju produkcji oraz rynku produktów regionalnych i tradycyjnych w województwie lubelskim. Acta Scientarum Polonorum Technica Agraria 13(3-4), 37 47. (Crossref)
Przybylak, K. (2013). Jak sprzedawać aby odnieść sukces? W: Włoszczowski T. (red.) Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk” realizowanym w ramach Planu Działania Sekretariatu Centralnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich lata 2012-2013, Warszawa.
Richter-Kaźmierska, A. (2007). Partnerstwo na rzecz rozwoju regionalnego a konkurencyjność regionalna. W: T. Biernat (red.), Przedsiębiorstwo i państwo – wybrane problemy konkurencyjności, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Russak, G. (2005). Idea produktów regionalnych lokalnych w Unii Europejskiej. W: Gąsiorowski M. (red.) O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości, a polskie realia, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
Rzytki, M., Jasiński, J. (2005). Produkty regionalne, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
Sieczko, A. (2008). Tworzenie rynku produktów tradycyjnych i regionalnych, ZN SGGW Problemy Rolnictwa Światowego, 4(19), 397-407.
Sieczko, A. (2014). Produkty regionalne i tradycyjne w promocji regionów. Turystyka i Rozwój Regionalny, 2, 79-89.
Stasiak, A. (2015). Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce. W: Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, Kowalczyk A, Stasiak A, 119-149.
Sylvander, B. (2002). WP3 Final Report – Link between Origin Labeled Products and rural development. Concerned Action DOLPHINS (Development of Origin Labelled Products: Humanity, Innovation and Sustainability), INRA-UREQUA, Le Mans, France, 7-9.
Świstak, E., Bilska, B., Stępień, A., Tul-Krzyszczuk, A. (2013). Produkty regionalne jako element budowania konkurencyjności obszarów wiejskich. W: K. Krzyżanowska (red.), Budowanie konkurencyjności obszarów wiejskich, Wyd. SGGW, Warszawa, 139-148.
Winawer, Z. (2013). Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk. Realizowanym w ramach Planu Działania Sekretariatu Centralnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
www.ekoefekt.pl/publikacje,14,ochrona-i-promocja-produktow-regionalnych-i-tradycyjnych-.html. Pobrano w dniu: 17.11.2016 r.
Żakowska-Biemans, S. (2012). Żywność tradycyjna z perspektywy konsumentów. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3(82), 5-18.
Downloads
- Mariusz Grębowiec, Grupy producentów owoców i warzyw jako element współczesnego kształtu funkcjonowania polskich gospodarstw w Unii Europejskiej , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 16 Nr 1 (2016)
- Mariusz Grębowiec, Wpływ integracji Polski z Unią Europejską na zmiany w podejściu do zapewnienia jakości produktów żywnościowych , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 12 Nr 1 (2012)
- Mariusz Grębowiec, Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w budowaniu konkurencyjnej oferty regionu małopolskiego w Unii Europejskiej na przykładzie Obwarzanka Krakowskiego , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 14 Nr 2 (2014)
- Mariusz Grębowiec, Znaczenie innowacji produktowych w rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie branży owocowo-warzywnej , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 11 Nr 2 (2011)
- Mariusz Grębowiec, Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w podejmowaniu decyzji nabywczych przez konsumentów na rynku dóbr żywnościowych w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 10 Nr 2 (2010)
- Mariusz Grębowiec, Wpływ integracji Polski z Unią Europejską na przemiany jakości produkcji przedsiębiorstw rolno-spożywczych , Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie - Problemy Rolnictwa Światowego: Tom 8 (2009)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.